Wednesday, May 18, 2011

In strijd met mijn gewicht

Dagelijks ga ik de strijd aan met mijn eetstoornis NAO. Mijn leven staat volledig op zijn kop door deze stoornis. Elke week houd ik jullie op de hoogte over de ups en downs en natuurlijk het aller belangrijkste om in de gaten te houden: mijn gewicht

Vorige week toen ik met Michiel belde, zei ik ineens: Ik wil dit niet meer, ik word bang! Ik ben nu dus bang voor aankomen EN afvallen. Klinkt misschien gek, maar toch is het zo. Nouja eigenlijk wil ik nu niets liever dan weer op een gezond gewicht zitten. Ik merkte namelijk dat ik wat lichamelijke klachtjes kreeg enso. De hele week verliep het goed, behalve maandag. Maandag ging het 's middags weer moeilijker, ik heb geen idee waardoor dat kwam. Toch heb ik doorgezet en mijn hele bord leeg gegeten! Daarna was ik aan de ene kant trots, aan de andere kant walgde ik van mezelf. Ik hoorde zo'n stemmetje in mijn hoofd die zei: 'waarom heb je dat nou gedaan, daar kom je van aan!' Het was een protest tegen het vette eten van de afgelopen week zeg maar. Ik bedoel kom op zeg, ik heb zondag een hele vette kippenpoot gegeten, hoe heb ik dat kunnen doen? Maarja, ik moet nou eenmaal eten wat de pot schaft... Mijn grootste probleem is dus nu dat ik niet durf af te vallen maar ook niet durf aan te komen. Vandaag was het weer tijd voor de weegschaal, blijf lezen als je wil weten hoe dat dit keer is verlopen.


Ik heb vannacht niet al te best geslapen. Ik denk dat ik teveel stress aan mijn hoofd had. Om 8:15 zei ik tegen mezelf: nu ga je eruit! Ik liep voorbij mijn andere kamer waar de weegschaal staat en begon te twijfelen. Maar toen dacht ik, ik MOET het gewoon doen ik MOET de boel in de gaten houden, het is voor mijn eigen bestwil. Dus ik pakte de weegschaal, deed mijn nachtkleding uit zodat ik weer alleen in ondergoed overbleef en ging op de weegschaal staan. Weer durfde ik eerst niet te kijken. Met een vreemd gevoel in mijn onderbuik keek ik toch omlaag en ik schrok me werkelijk kapot! Ik weeg nu 45,8KG dat betekent dat ik 2KG ben aangekomen! WTF happened last week! Zo zie je maar dat er in een week bij mij zoveel kan veranderen. Daarom vind ik het ook zo belangrijk om het in de gaten te houden. Dat het nu goed gaat, betekent niet dat dat ook zo blijft. Het kan zijn dat ik over een tijdje weer totaal instort en weer terug ga naar een rampzalig ondergewicht. Ik bedoel, ik zit nu weer bijna op een gezond gewicht. Van een vriendin van mij moet ik nog minimaal een halve kilo aankomen, dan is ze tevreden over mij.

Ik ben benieuwd hoe het er volgende week voor staat.

Jij ook? Stay Tuned!

5 comments:

  1. Mag ik zeggen dat ik het echt geweldig van je vind? Je oude patroon te doorbreken en voor een gezond leven te gaan?

    Je bent fantastisch hoe je bent en ik wens je erg veel succes. Je hebt maar 1 leven, dus probeer er wat van te maken. Je kunt het vast en zeker! Je gaat al de goede kant op, houd dat vol. :)
    Ik kijk erg tegen je op!

    ReplyDelete
  2. Wat naar voor je!
    En goed dat je niks van het gepest aantrekt, al zou het wel moeilijk voor je zijn...

    ReplyDelete
  3. I'm proud of you! :D. Ik ben zo blij dat het ene kant weer wat beter gaat, het gaat nog niet perfect. Maar geloof me het kan nooit 'perfect' gaan als je eenmaal last van zo iets hebt. Want zelfs ik heb er nog steeds last van al gaat het goed. En daarbij ik herken heel erg het; niet durven aankomen en niet durven afvallen. Ik heb dat op het moment ook. Ik wil eigenlijk aankomen want ik vind mezelf nu té mager worden. Maar ik kan er niks aan doen, maar anyway. Als je dn weer op de weegschaal gaat staan en je ziet de nummertjes veranderen.. Dan raak ik in paniek. Herken jij het ook zo? ;o.
    xoxo

    ReplyDelete
  4. wat ontzettend goed om te horen! Echt super. Ik hoop voor je dat je het volhoud. xxxxxx

    ReplyDelete