Wednesday, October 26, 2011

Questiontime

Elke woensdag beantwoord ik vragen die ik van jullie gekregen heb via de comments, email, msn, hyves, youtube en TVyo. De vragen kunnen over van alles gaan en ik zal proberen zo goed mogelijk te antwoorden


Anne: leuk om te lezen! oeh ik wist helemaal niet dat je die opleiding deed. lijkt me wel erg gaaf. wat wil je later worden dan?  En wat moet je daar allemaal doen?
Het is ook heel gaaf, maar heel zwaar. Ik wil later graag styliste worden bij artiesten of een modeblad, maar dat betekend wel dat ik door moet stromen naar het HBO en ik moet zien op te vallen. Dat betekend hard werken!!! In feite worden we op het MBO opgeleid tot etaleurs en dat is een goede basis voor het geval mijn dromen in duigen vallen. (maar daar gaan we natuurlijk niet vanuit, ik ga er gewoon voor en doe gewoon lekker positief)


Hier een overzichtje van de vakken en wat we daar moeten doen.
Coaching: Dat is onze mentorles.
Nederlands,Rekenen en Kunstgeschiedenis: spreekt voor zich.
Tekenen: Hier leren we tekentechnieken zodat we goede schetsen kunnen maken voor de klant.
Trends: Hier leren we trends spotten en hoe we op de hoogte moeten blijven, dit heb je nodig als je iets moet inrichten/aankleden.
Deco: Hier werken we veel met moodboards, maar we werken ook in het D'lab met machine's. Deco staat voor decoreren. 
Creativiteitstraining: Hier oefenen we met methodes voor inspiratie
Crea & 3D styling: Dat is natuurlijk het echte werk! We hebben dat op vrijdag en dat is de leukste dag vind ik. Je bent dan echt met de praktijk bezig en dat is gewoon super!
WAP: Wap staat voor werken aan prestaties. Elke periode krijgen we 1 grote prestatie en dat zijn hele belangrijke studiepunten. In deze periode zijn we bezig met de aankleding voor een benefiet diner van zorgverzekeraar de Friesland.


Elke periode bestaat uit 10 weken. In periode 4, de laatste periode, moeten we stage lopen :) Ik hoop dat je nu een beter beeld hebt van mijn opleiding.


Heb jij nou ook een brandende vraag? Laat hem dan achter in de comments  en wie weet beantwoord ik hem volgende week!

3 comments:

  1. Wat leuk om zo meer over jou te weten te komen. Goed uitgelegd :-)

    ReplyDelete
  2. Geen idee hoeveel lakjes ik heb, ik denk rond de 50!

    ReplyDelete
  3. Wat leuk om te lezen zeg. Dit klinkt als een erg interessante opleiding. Ik hoop voor je dat je droom uitkomt :)

    ReplyDelete