Friday, May 17, 2013

Nationale feestdag van Noorwegen

Hi lovely peeps! <3
Vandaag is het 17 mei (17 Mai) wat betekent dat het vandaag de nationale feestdag van Noorwegen is. Deze feestdag is met onze Koning/Koninginnedag. Ik spreek al een paar jaar Noors, heb er een spreekbeurt over gehouden en heb regelmatig contact met wat Noorse mensen. Toen mensen nog veel op hyves zaten en ik lid was van de Noorwegen pagina, hielden we elkaar op de hoogte waar deze feestdag in Nederland gevierd zou worden. Hier heb ik nog niet een vervangend forum of iets dergelijks voor gevonden. Helaas wist ik hierdoor deze keer niet waar het in Nederland gevierd werd, wat heel jammer is aangezien ik vrij had van school! Daarom heb ik het niet kunnen vieren *boehoe*



De hele dag ben ik bezig geweest om een plekje te regelen voor mijn oriĆ«ntatiestage. Helaas heb ik me nog geen plekje kunnen toe-eigenen. Nu moet ik ook zeggen dat er niet eens heel veel hier in de omgeving is. Na het weekend weer een poging doen en hopen dat het dan wel lukt, anders krijg ik een plekje toegewezen door school... Tips zijn altijd welkom! Ik ben opzoek naar een redactie van een krant/blad OF een fotograaf waar ik voor 3 weken mee kan lopen. Het liefst in Friesland/Groningen wat met het openbaar vervoer te bereiken is!

Lots of love,
Floor Flawless

bron foto: Google

2 comments: